« terug naar vorige pagina

Missie en visie praktijk

Missie

 

De kernwaarden van onze praktijk zijn het bieden van generalistische, persoonsgerichte en continue zorg met een focus op Leefstijl, Welzijn en Preventie. Wij richten ons op het gezond houden van onze patiëntenBij Gezondheidscentrum Leven wordt de huisartsenzorg op een persoonlijke en professionele wijze uitgeoefend. 

 

Visie praktijk 

 

1. Aandacht en tijd in een niet klinische setting 

Gezondheidscentrum Leven streeft naar meer aandacht en tijd voor de patiënt. Door goed naar het verhaal van de patiënt te luisteren en te achterhalen wat de exacte vraag is van de patiënt, kunnen wij de patiënt zo goed mogelijk helpen of waar nodig door te verwijzen naar een andere behandelaarVoor een consult bij de huisarts staat standaard 20 minuten gereserveerd. Wilt u meer dan 1 gezondheidsprobleem bespreken, dan kan er ook een half uur gepland worden.   

Dit doen wij in een omgeving waarbij wij streven naar een warme en open uitstraling. Onze spreekkamers zijn daarom ingericht in een huiskamer-stijl waarbij arts en patiënt tijdens het consult plaatsnemen in comfortabele fauteuils 

 

2. Laagdrempeligheid 

Gezondheidscentrum Leven beschikt over een goede bereikbaarheid, waarbij we richten naar een zo optimaal mogelijke efficiënte communicatie tussen de patiënt en onze medewerkers. Dit komt onder andere tot uiting door te streven naar 100% online gemaakte afspraken, waarbij u als patiënt zo min mogelijk in de wacht hoeft te staan aan de telefoon. Bij spoed zijn wij uiteraard altijd direct te bereiken. Heeft u een vraag waarbij het toch prettiger is de assistente telefonisch te spreken, dan kunt u een terugbelverzoek plaatsen waarbij u een tijdsvak krijgt. Daarnaast bieden wij  e-consulten aan, die u kunt aanvragen via uw eigen online patiënten portaal. 

 

3. Inzicht eigen dossier 

Bij Gezondheidscentrum Leven heeft u als patiënt zicht op uw eigen online dossier. Via MijnGezondheid.net  en/of de app MedGemak heeft u toegang tot uw eigen dossier en kunt u via dit portaal online zelf afspraken maken, e-consulten aanvragen en/of medicatie herhalen. 

 

4. Gezondheid en Welzijn 

Het doel van Gezondheidscentrum Leven is om mensen zo lang mogelijk gezond te houden en een optimaal gevoel van welzijn te laten ervaren. Huisartsen zien steeds meer patiënten met gezondheids- en welzijnsvragen, waarvan de oplossing binnen het domein ‘preventie’ en sociaal domein ligt. Wij streven naar positieve gezondheid waarbij het accent ligt op de mensen zelf (en niet op de ziekte), op hun veerkracht en op wat hun leven betekenisvol maakt. De praktijk beschikt over een eigen leefstijl-coach en diëtiste. Daarnaast zijn binnen de praktijk een psychosomatische therapeut en coach werkzaam 

 

5. Werkdruk en werkplezier 

Wij willen een praktijk bieden waar ook de zorg voor elkaar goed is door te streven naar een stabiele werksfeer en een duidelijke structuur met open communicatie. Door meer aandacht te hebben voor werkdruk en interne verhoudingen, blijft het werkplezier hoog, wat doorwerkt in de patiëntenzorg.  

Daarnaast wil Gezondheidscentrum Leven een lerende organisatie zijn waarin verantwoorde zorg, op het hoogst haalbare niveau, continu beschikbaar is. Centraal staan voortdurende educatie en bijscholing van alle medewerkers conform de laatste standaarden en inzichten binnen de huisartsenzorg. Gezondheidscentrum Leven stelt zich, zowel intern als extern, zo toetsbaar mogelijk op.