« terug naar vorige pagina

Nieuws

Nieuwsbericht 29-01-2024:

 

Zoals u waarschijnlijk al had gelezen is dr Oron 2 weken geleden uitgevallen door ziekte. Hij blijft nog een aantal weken weg.

 

Gelukkig hebben we voor bijna alle dagen al artsen gevonden die komen waarnemen.

U kan ons weer normaal bereiken en online afspraken maken.

 

Huisartsen die deze week aanwezig zijn op de praktijk: el Harbachi, Schellekens en Kuiken .

 

Met vriendelijke groet,

Gezondheidscentrum Leven Gorinchem

 

 

Nieuwsbericht 15-01-2024:

Dag,

 

Wij stellen u met deze brief graag op de hoogte van de huidige situatie in onze praktijk.

 

Zoals u mogelijk weet, staat de zorg in Nederland onder grote druk. Met te weinig zorgverleners hebben we aan een toenemende zorgvraag te voldoen en dit wordt bijna onhaalbaar. Zorgverleners worden in ziek of stoppen. Zo ontstaat er nog meer druk op diegenen die wel werken.

 

Wij zijn vol energie en vanuit een stevige visie gestart met Gezondheidscentrum Leven in Gorinchem. Ons doel is meer tijd voor de patiënt, hoge zorgkwaliteit leveren en druk uit het zorgsysteem halen.

Momenteel verkeert de praktijk echter in zwaar weer. Dokter van Pelt is in oktober gestopt. Dokter Oron is eind vorige week in het ziekenhuis opgenomen.

De komende weken vragen van ons en van u alle aandacht voor een goede samenwerking.

Hieronder een omschrijving van deze samenwerking:

 

  • Deze week (15 – 20 januari) zijn er GEEN waarnemers gevonden voor maandag en woensdag. De andere huisartsen in Gorinchem nemen op deze dagen alleen waar voor spoedzaken. Spoed betekent: dit kan niet tot de volgende dag wachten. Kijk op onze site welke huisarts u kunt bellen.
  • Bij een levensbedreigende situatie belt u 112
  • Heeft u eenvoudige, maar hinderlijke klachten, dan kijkt u naar ‘Moet ik naar de dokter’ via onze app, het portaal of de website.
  • thuisarts.nl geeft ook veel info en beantwoordt veel medische vragen.

 

De overige normale zorg kan niet in de resterende 3 dagen van de week gedaan worden en ons verzoek is dan ook uw vragen 2 tot 3 weken uit te stellen.

Schat u uw vraag in als URGENT, plaatst u dan een terugbelverzoek via ons normale nummer.

 

We werken vanuit het vertrouwen dat we dit met elkaar op moeten en gaan lossen. Zodra er veranderingen zijn, brengen we u op de hoogte.

 

Vriendelijke groet,

Team Gezondheidscentrum Leven Gorinchem

 

 

Nieuwsbericht verhuizing

Gezondheidscentrum leven gaat verhuizen!

Per 29 september 2023 verwelkomen we u graag op onze nieuwe locatie aan Het Spoel 3, 4208 DC in Gorinchem.

Graag informeren wij u over het nieuwe pand. Dit bevindt zich vlak bij het winkelcentrum Hoog Dalem en beschikt over ruim voldoende gratis parkeerplekken.

Vanuit onze visie om in gezamenlijkheid te werken aan vitaliteit, hebben wij ervoor gekozen geen balie meer te hebben. De doktersassistente levert medische zorg en de administratie wordt online geregeld. Vragen aan ons kunnen per e-Consult gesteld worden. U maakt uw eigen afspraken in onze agenda. Herhaalrecepten kunt u ook zelf herhalen.

Chronische medicatie kunt u via mijngezondheid.net of de MedGemak-app aanvragen.

Wij vertrouwen erop dat u de doktersassistent(e) vooral belt voor onderstaande redenen:

  • U denkt dat dezelfde dag nog een afspraak bij ons medisch nodig is. U belt dan de praktijk en kiest voor het terugbelverzoek.
  • Als u niet zeker weet of voor uw klacht een afspraak nodig is, kunt u dit altijd eerst nakijken op thuisarts.nl of ‘Moet ik naar de Dokter’ in de MedGemak-app of MijnGezondheid.net. Deze informatie is gevalideerd door het NHG: het Nederlands Huisartsen Genootschap.
  • U bent in levensgevaar? Bel dan de spoedlijn (0183 – 200111, kies ‘1’ voor spoed).

Wij hebben bewust voor dit systeem gekozen omdat er op deze manier tijd vrijkomt die aan u besteed kan worden. En dat is ons doel: meer tijd voor de patiënt. Met uw medewerking gaat dit zeker lukken. 

Als u de nieuwe praktijk binnenkomt ziet u de balie van de mondhygiëniste en een wachtkamer. In deze wachtkamer kunt u plaatsnemen. U kunt zich binnenkort aanmelden bij de aanmeldzuil. Wij komen u ophalen. Als u de doktersassistente nodig hebt voor het inleveren van bijvoorbeeld urine of het ophalen van iets, kunt u dit aangeven bij de aanmeldzuil. 

De zorg blijft zoals u die van ons gewend bent. De tevredenheid van onze patiënten staat hoog in ons vaandel.  Het gezamenlijk met u vergroten van uw fitheid en vitaliteit is ons grootste doel.

Wij kijken er naar uit u te ontmoeten in ons nieuwe centrum en samen met u verder te bouwen aan een gezonde toekomst.

 

Met vriendelijke groet,

Team Gezondheidscentrum Leven in Gorinchem

Praktijknieuws

  • Nieuwsbericht 29-01-2024:

     

    Zoals u waarschijnlijk al had gelezen is dr Oron 2 weken geleden uitgevallen door ziekte. Hij blijft nog een aantal weken weg.

    Gelukkig hebben we voor bijna alle dagen al artsen gevonden die komen waarnemen.

    U kan ons weer normaal bereiken en online afspraken maken.

     

    Huisartsen die deze week aanwezig zijn op de praktijk: el Harbachi, Schellekens en Kuiken.

    Met vriendelijke groet,

    Gezondheidscentrum Leven Gorinchem

     

    Nieuwsbericht 15-01-2024:

    Dag,

     

    Wij stellen u met deze brief graag op de hoogte van de huidige situatie in onze praktijk.

     

    Zoals u mogelijk weet, staat de zorg in Nederland onder grote druk. Met te weinig zorgverleners hebben we aan een toenemende zorgvraag te voldoen en dit wordt bijna onhaalbaar. Zorgverleners worden in ziek of stoppen. Zo ontstaat er nog meer druk op diegenen die wel werken.

     

    Wij zijn vol energie en vanuit een stevige visie gestart met Gezondheidscentrum Leven in Gorinchem. Ons doel is meer tijd voor de patiënt, hoge zorgkwaliteit leveren en druk uit het zorgsysteem halen.

    Momenteel verkeert de praktijk echter in zwaar weer. Dokter van Pelt is in oktober gestopt. Dokter Oron is eind vorige week in het ziekenhuis opgenomen.

    De komende weken vragen van ons en van u alle aandacht voor een goede samenwerking.

    Hieronder een omschrijving van deze samenwerking:

     

    • Deze week (15 – 20 januari) zijn er GEEN waarnemers gevonden voor maandag en woensdag. De andere huisartsen in Gorinchem nemen op deze dagen alleen waar voor spoedzaken. Spoed betekent: dit kan niet tot de volgende dag wachten. Kijk op onze site welke huisarts u kunt bellen.
    • Bij een levensbedreigende situatie belt u 112
    • Heeft u eenvoudige, maar hinderlijke klachten, dan kijkt u naar ‘Moet ik naar de dokter’ via onze app, het portaal of de website.
    • thuisarts.nl geeft ook veel info en beantwoordt veel medische vragen.

     

    De overige normale zorg kan niet in de resterende 3 dagen van de week gedaan worden en ons verzoek is dan ook uw vragen 2 tot 3 weken uit te stellen.

    Schat u uw vraag in als URGENT, plaatst u dan een terugbelverzoek via ons normale nummer.

     

    We werken vanuit het vertrouwen dat we dit met elkaar op moeten en gaan lossen. Zodra er veranderingen zijn, brengen we u op de hoogte.

     

    Vriendelijke groet,

    Team Gezondheidscentrum Leven Gorinchem

  •  

    Gezondheidscentrum leven gaat verhuizen!

    Per 29 september 2023 verwelkomen we u graag op onze nieuwe locatie aan Het Spoel 3, 4208 DC in Gorinchem.

    Graag informeren wij u over het nieuwe pand. Deze bevindt zich vlak bij het winkelcentrum Hoog Dalem en beschikt over ruim voldoende gratis parkeerplekken.

    Vanuit onze visie om in gezamenlijkheid te werken aan vitaliteit, hebben wij ervoor gekozen geen balie meer te hebben.

    De doktersassistente levert medische zorg en de administratie wordt online geregeld. 

    Vragen aan ons kunnen per e-Consult gesteld worden. U maakt u eigen afspraken in onze agenda. Herhaalrecepten kunt u ook zelf herhalen. Bij chronische medicatie via uw eigen dossier en bij medicatie die niet dagelijks gebruikt of ook onze extra aandacht behoeft via de receptenlijn.

    Daarmee vertrouwen wij erop dat u de doktersassistente vooral belt voor onderstaande redenen.

    • U denkt dat dezelfde dag nog een afspraak bij ons medisch nodig is. U belt dan de praktijk en kiest voor het terugbelverzoek.
    • Als u niet zeker weet of voor uw klacht een afspraak nodig is, kunt u dit altijd eerst nakijken op, thuisarts.nl of “Moet ik naar de Dokter” in de MedGemak-app of MIjnGezondheid.net. Deze informatie is gevalideerd door het NHG, het Nederlands Huisartsen Genootschap.
    • Uw bent in levensgevaar, u belt de spoedlijn.

    Als we dit gezamenlijk dragen, zal de tijd die hierdoor ontstaat door de doktersassistente en de huisartsen aan u besteed kunnen worden. En dat is ons doel, meer tijd voor de patiënt. Met uw medewerking gaat dit zeker lukken. 

    Als u in de nieuwe praktijk binnenkomt ziet u nu de balie van de mondhygiëniste en een wachtkamer.

    Hier kunt u plaatsnemen. Wij komen u ophalen. Als u de doktersassistente nodig hebt voor het inleveren van bv urine of het ophalen van iets, kan u dit aan de huisarts melden. Deze zorgt ervoor dat er iemand naar u toekomt.

    Op termijn gaan we met een aanmeldzuil werken. Dan wordt alles nog overzichtelijker. Bij binnenkomst meldt u zich aan voor het spreekuur van de huisarts of u laat de doktersassistente weten dat u een vraag heeft.

     

    De zorg blijft zoals u van ons gewend bent. De tevredenheid van onze patiënten staat hoog in ons vaandel.  Het gezamenlijk met u vergroten van uw fitheid en vitaliteit, ons grootste doel.

    Wij kijken er naar uit om u te ontmoeten in ons nieuwe centrum en verder te bouwen aan een gezondere toekomst.

     

    Met vriendelijke groet,

    Team Gezondheidscentrum Leven in Gorinchem