« terug naar vorige pagina

Nieuws

Groepsbijeenkomsten Gezondheidscentrum Leven

Thema

Begrip voor je winterdip

Omschrijving

Of je nou in je eentje of met meer mensen woont, ieder mens heeft zijn eigen emotionele bedrading, een eigen stemming. En voor sommige mensen is de stemming in de zomer heel anders dan in de winter. Er wordt dan geleden aan de ‘winterdepressie’. Of seizoensgebonden depressie. In 4 avonden (19.00u – 20.30u) gaan we met elkaar onderzoeken wat dat is, ervaringen uitdelen, hoe krijg je een beetje grip op die dip en wat heeft die dip je mogelijk te vertellen?

Bijeenkomst 1              13-11                 Waar hebben we het over?

Bijeenkomst 2              27-11                 Wat geeft en wat neemt de winterdepressie?

Bijeenkomst 3              11-12                  Emoties en leefstijl

Bijeenkomst 4              15-01                 Wat helpt en wie helpt: een eigen plan

 Praktische info

Aantal bijeenkomsten:           4

Aantal deelnemers:                 3-8

Tijd:  19.00 – 20.30

Data: 13-11, 27-11, 11-12, 15-01

Aanmelden:                 

Voor wie

Alle patiënten van Gezondheidscentrum Leven

Door wie

Roos Giljamse, POH-GGZ

 Aanmelden via de Medgemak-app

 

 

 

Praktijknieuws

  •  

    Gezondheidscentrum leven gaat verhuizen!

    Per 29 september 2023 verwelkomen we u graag op onze nieuwe locatie aan Het Spoel 3, 4208 DC in Gorinchem.

    Graag informeren wij u over het nieuwe pand. Deze bevindt zich vlak bij het winkelcentrum Hoog Dalem en beschikt over ruim voldoende gratis parkeerplekken.

    Vanuit onze visie om in gezamenlijkheid te werken aan vitaliteit, hebben wij ervoor gekozen geen balie meer te hebben.

    De doktersassistente levert medische zorg en de administratie wordt online geregeld. 

    Vragen aan ons kunnen per e-Consult gesteld worden. U maakt u eigen afspraken in onze agenda. Herhaalrecepten kunt u ook zelf herhalen. Bij chronische medicatie via uw eigen dossier en bij medicatie die niet dagelijks gebruikt of ook onze extra aandacht behoeft via de receptenlijn.

    Daarmee vertrouwen wij erop dat u de doktersassistente vooral belt voor onderstaande redenen.

    • U denkt dat dezelfde dag nog een afspraak bij ons medisch nodig is. U belt dan de praktijk en kiest voor het terugbelverzoek.
    • Als u niet zeker weet of voor uw klacht een afspraak nodig is, kunt u dit altijd eerst nakijken op, thuisarts.nl of “Moet ik naar de Dokter” in de MedGemak-app of MIjnGezondheid.net. Deze informatie is gevalideerd door het NHG, het Nederlands Huisartsen Genootschap.
    • Uw bent in levensgevaar, u belt de spoedlijn.

    Als we dit gezamenlijk dragen, zal de tijd die hierdoor ontstaat door de doktersassistente en de huisartsen aan u besteed kunnen worden. En dat is ons doel, meer tijd voor de patiënt. Met uw medewerking gaat dit zeker lukken. 

    Als u in de nieuwe praktijk binnenkomt ziet u nu de balie van de mondhygiëniste en een wachtkamer.

    Hier kunt u plaatsnemen. Wij komen u ophalen. Als u de doktersassistente nodig hebt voor het inleveren van bv urine of het ophalen van iets, kan u dit aan de huisarts melden. Deze zorgt ervoor dat er iemand naar u toekomt.

    Op termijn gaan we met een aanmeldzuil werken. Dan wordt alles nog overzichtelijker. Bij binnenkomst meldt u zich aan voor het spreekuur van de huisarts of u laat de doktersassistente weten dat u een vraag heeft.

     

    De zorg blijft zoals u van ons gewend bent. De tevredenheid van onze patiënten staat hoog in ons vaandel.  Het gezamenlijk met u vergroten van uw fitheid en vitaliteit, ons grootste doel.

    Wij kijken er naar uit om u te ontmoeten in ons nieuwe centrum en verder te bouwen aan een gezondere toekomst.

     

    Met vriendelijke groet,

    Team Gezondheidscentrum Leven in Gorinchem